“Ikke på nogen måde retfærdigt”: BIOFOS erstatter kun en del af mange døde fisk efter udslip af spildevand

Lokale lystfiskere får ingen yderligere kompensation efter ulykken i 2025. Det kunne være endt værre, siger borgmester og bestyrelsesmedlem af BIOFOS, Anders Wolf Andresen (SF).

Døde fisk
Flere millioner liter spildevand fossede i april 2025 ud fra Rensningsanlæg Damhusåen hos BIOFOS i Valbyparken og slog tusindvis af havørreder ihjel. Nu bliver sagen lukket. (Foto: BIOFOS)

BIOFOS vil kun udbetale erstatning for en del af de fisk, der døde efter virksomheden i 2025 ved en fejl lukkede flere millioner liter spildevand ud i Harrestrup Å fra sit rensningsanlæg i Valbyparken.

Udslippet kostede tusindvis af fisk livet.

Mange fisk var kun lige blevet sat ud af...

Læs hele artiklen nu

Få fri adgang til Hvidovrenyt i en hel måned for kun 29 kroner!

KLIK HER

Allerede medlem?

Log ind herunder:

[code_snippet id=4 shortcodes=true]

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her