Tak for lort: Tonsvis af bleer fra København skal genanvendes i Hvidovre

Danmarks første ble-anlæg - formentlig verdens bedste - åbner på Avedøre Holme

Baby med ble
Lortebleer fra især babyer i København skal dagligt læsses i op til 30 lastbiler, der kører herlighederne til Avedøre Holme. I fremtiden kan det endda blive endnu større mængder, for virksomheden Verdis har allerede planer om at udvide. (Foto skabt med AI)

Hvad gør man med 5.000 tons bleer, som babyer i København og på Frederiksberg har fyldt med tis og bæ?

Man kører dem da til Hvidovre!

På Avedøre Holme er den danske virksomhed Verdis nemlig i gang med at bygge Danmarks første anlæg til genanvendelse af brugte bleer for et trecifret...

Læs hele artiklen nu

Få fri adgang til Hvidovrenyt i en hel måned for kun 29 kroner!

KLIK HER

Allerede medlem?

Log ind herunder:

[code_snippet id=4 shortcodes=true]

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her