Kommunalt ejede BIOFOS brugte 34.000 kroner på advokater efter udslip af spildevand

Havde BIOFOS brugt pengene på erstatning i stedet for salær til advokatfirmaet Horten, havde lokale lystfiskere fået fuld erstatning for tusindvis af døde fisk

BIOFOS, skilt
- BIOFOS valgte slips og blå skjorter over fisk til børn, unge og andre brugere af vores dejlige natur, mener forargede lystfiskere. (Foto: HvidovreNyt)

BIOFOS har brugt næsten 34.000 kroner på at få advokater til at afgøre, hvad lokale lystfiskere skulle have i erstatning, efter et udslip af spildevand fra BIOFOS til Harrestrup Å i foråret 2025 slog tusindvis af nyudsatte havørreder ihjel.

Mere præcist er 33.950 kroner gået til...

Læs hele artiklen nu

Få fri adgang til Hvidovrenyt i en hel måned for kun 29 kroner!

KLIK HER

Allerede medlem?

Log ind herunder:

[code_snippet id=4 shortcodes=true]

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her