Hvidovre har millioner investeret i våben, fed mad og fossile brændsler

Hvidovre Kommune har flere millioner kroner investeret i værdipapirer, der er sortlistet af danske banker, pensionsselskaber eller FN. Borgmester Anders Wolf Andresen (SF) tager sagen op.

Hvidovre har gennem forvaltere investeret millioner i våbenfirmaer som Bauer og Schaeffler, i McDonald’s og i udvinding af kul, viser en aktindsigt foretaget af Gravercentret og Danwatch. (Foto: Arman_Parnak, Pixabay)

Hvidovre Kommune kan tjene penge, når folk køber tobak eller fed mad.

Det kan også være godt for kommunens økonomi, når stater køber atomvåben eller klyngebomber, og når multinationale virksomheder udnytter fossile brændsler, der sætter turbo på klimaforandringerne.

Hvidovre har...

Læs hele artiklen nu

Få fri adgang til Hvidovrenyt i en hel måned for kun 29 kroner!

KLIK HER

Allerede medlem?

Log ind herunder:

[code_snippet id=4 shortcodes=true]

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her